BLOGG FRÅN SPOT FESTIVAL!

Hellou igen!

Här kommer jag att blogga från Spot-festivalen i Århus så ofta jag hinner och kan. Spot är alltså en nordisk showcase-festival för musikbranschen i stil med Midem i Cannes, men i ett lite mindre format. Från Finland deltar finlandssvenska LCMDF, Kap Kap och Zebra and Snake. Själv ser jag speciellt fram emot att se ett danskt band som heter Of the Wand & The Moon – lite som Leonard Cohen på LSD.

Just nu sitter jag och testar Ny Tids mini-laptop dit jag har lyckats installera bildbehandlingsprogram. Så nån bild ska ni också få från festivalen. Please bear in mind att det här allt görs the good old fashioned way med dator, kamera och sladdar, så riktigt mobilålders real time blogging blir det inte. I mån av möjlighet twittrar jag på mobilen då nåt kul dyker upp, ni hittar mig på namnet JO_Wass på twitter.

Härunder ser ni en mycket preliminär utprint av mina planer för festivalen, alltid bra att ha nån sorts förhandplan för såna här grejer. ‘

Min avfärd blir lite råddig, kom just hem från en ex tempore kvällstur på Yle och försöker räkna ut hur jag ska få alla kameror, datorer, kläder och övrigt att rymmas i en kameraväska och en liten axelväska, jag älskar att resa utan otympliga väskor.

Jag har faktiskt ingen aning hur en sån här festival fungerar, hur man har möjlighet att intervjua folk, ta bilder, mingla etc. men jag antar att det klarnar i sinom tid. I’ll keep you in the loop.

Nu lite packande och sen ett par timmar sömn och iväg till morgonflyget!

See you!

Danske pölse!

Leave a comment

Filed under Art & Music, Travel

Leave a Reply

