It’s a jungle in here!

Jag tror att den egentliga orsaken till Centralparkens existens är att den ska skapa en ogenomtränglig barriär mellan Granvägen och Yle. Fågelvägen är det inte mer än ungefär en och en halv kilometer mellan de båda. Men däremellan har nån jävel gått och satt upp en massa hus, stängslen, brinkar, berg och en herrans bunt med träd!

Den enda vägen jag på kartor hittat som man kan på nåt vettigt sätt kan promenera mellan dem är via Brunakärrs invalidstiftelse, vilket med alla krökar blir ungefär dubbelt så långt i promenadväg, det brukar ta mig ungefär 35 minuter att promenera.

Nå, i natt tänkte jag kolla om det nu verkligen inte finns nåt rakare sätt att ta sig genom skogfan hem från jobbet. Hopplöst. Stället är planerat som en jävla labyrint! Så fort du tror att du hittat en stig som tar dig till andra sidan, svänger den och tar motsatt riktning, eller så slutar den i en korsning som går åt norr eller söder, då jag vill västerut. Man förlorar all uppfattning om vädersträck och riktning till slut. Djungel!

Det röda indikerar fågelvägen, det blå den vägen jag brukar tar och det lila den väg jag troligtvis tog i natt.

Först kom jag ut vid Dals sjukhus. Men fan ta den som ger sig, tänkte jag och stoppade näsan in i bushen igen. Efter lite lallande lyckades jag med hjälp av nån sorts instinkt ta mig till Tölö tull. Close enough liksom, men det var ju helt på fel sida av Granvägen.

Så om nån nu vet om nån vettig stig därinne (det är på riktigt ett jävla myller!) så får man gärna tipsa.

2 Comments

Filed under Misc diary entries, Out there

2 responses to “It’s a jungle in here!

  1. Med start från Granvägen går det att komma ganska rakt igenom från Ridvägen till ungefär Magdalenaterrassen, sen kan man följa det ganska stora spår som går parallellt med Magistratsgatan. Typ. 🙂 Kolla kartan här. Jag cyklade den vägen från Arabiastranden till Steinerskolan massor förra sommaren…

Leave a Reply

