Reklama

Hej hej alla mina läsare. Nu ska jag göra lite reklam för min musikblogg också. Jag inser att jag bara nämnt den i förbifarten här på clickswitch. Som bonus lite bilder från sidan.

Cats on Fire

På adressen http://zxcmusik.com hittar du alltså min andra blogg. ZXC startade jag på senvåren 2008 som en egenhändigt ihopknåpad webbsida (med absolut noll erfarenhet av att göra webbsidor) med tanken att börja följa med vad som händer inom den finlandssvenska rockscenen, eller kanske snarare ta reda på om det finns en finlandssvensk rockscen och hur den i så fall ser ut. Kriteriet för ett band som jag tar upp är att det ska ha minst en finlandssvensk medlem (fast jag har också skrivit om ett helt finskspråkigt band som ville att jag skulle skriva om dem). Till min hjälp har jag också haft en liten klick vänner som skrivit artiklar sporadiskt. Om någon känner för att skriva eller fota tages bidrag med värme emot! Tipsa mig också om du har ett bra band på lut nånstans, som skulle vara värda lite uppmärksamhet.

LCMDF

Varför? Jo för det första är det skoj. Jag gillar att skriva och fota och jag gillar musik, så det är ju inte mer än att kombinera då. Dessutom finns det en massa bra band som ingen nånsin uppmärksammar, och där känner jag att det finns en liten nisch. Sedan hittar jag en massa nya band, lär känna nya intressanta människor och går på konserter jag inte annars skulle komma mig för att gå på. Jag hoppas att någon annan också får nåt ut av den.

Turisas

Problemet med att inte kunna nåt om webbdesign och göra en webbsida är ju naturligtvis att det blir en massa buggar och shit som man inte lyckas åtgärda, och till slut blev sidan, trots mina tappra försök att rädda den, helt enkelt för buggig. Dessutom sysslade jag med att ladda upp html:ar varje gång jag skulle uppdatera och körde varje sida genom ett designprogram och varje bild och sida tog en evighet att ladda upp, så till sist blev det så att jag inte riktigt orkade med fanskapet längre. I december flyttade jag (dels med hjälp av Konstsamfundet-pengar) över sidan till en wordpress-baserad blogg med ny design och nya funktioner, som gör det hela oändligt mycket lättare för mig.

Om du ännu inte bekantat dig med ZXC, är det nu ett bra tillfälle att göra det. Det nya året och den nya sidan till ära plockade jag nämligen fram 15 arkivpärlor från de senaste två och ett halvt åren, som du hittar här!

Olle från Velvet 6 och Ms Foster från Paradoxx

2 Comments

Filed under Art & Music, Photos

2 responses to “Reklama

  1. Jim V

    Du gör ett bra jobb Janne! Keep it up!

Leave a Reply

