Slave no more

Klockan är kvart över tre på natten. Jag har just hällt upp en whisky, satt på en Tom Waits-skiva, dragit ut sladdarna till tv:n och täckt den med en blommig bordduk. Hur många timmar det förra året gick till hjärndött stirrande på program jag inte ens var intresserad av? Hur många gånger hade jag i stället kunnat skriva, läsa, fotografera, teckna eller umgås med vänner? Slave to fucking tv. Nytt år, nya sysslor. Se där ett nyårslöfte.

No more dumburk. Den bistra tomten uppe till höger håller vakt.

4 Comments

Filed under Misc diary entries, Out there

4 responses to “Slave no more

  1. Ack om så chill vore fallet, jag har varit riktigt inne i byråkratidjungeln och fixat papper till ungefär samma tider XD
    Skulle gett mycket för lite chill mer herr Waits.

    Men, bra id’e som nyårslöfte 😀

  2. hej! Tänkte såhär offentligt (eikä siinä vielä kaikki: med riktigt namn) medge att jag (med glädje) läser din blogg 🙂
    Ja-a du. Tuttu tunne. Ibland tänker jag att jag vore en utexaminerad person med magisterexamen ifall TV, facebook och nu dessutom alla dessa förbannade bloggar inte vore uppfinna. Nåja, kanske inte en magisterexamen (vi vill ju inte överdriva), men åtminstone en person med mera fotokunskaper, konstutställningar och kompis-humflum i bagaget. Nu är jag dock bra på att berätta vad som hänt i det senaste Gossip Girl avsnittet 🙂 man blir ju deprimerad av mindere

    • Hej Erika! Roligt att du gillar bloggen, jag måste börja läsa din också! Jag utförde faktiskt för några år sen en likadan gömma-tv:n-operation och jag har sällan läst, skrivit och tecknat lika frenetiskt som då.

      Jag tänkte förresten besöka Berlin i början av april! Ha det gott!

Leave a Reply

