Ett bloggtips

Nåja nu har jag blivit anklagad för sentimentalism angående mitt TinTin Tango-inlägg. Meningen var nog inte att bli sentimental, utan kanske snarare att belysa en viss livsinställning. Men å andra sidan måste det väl få finnas lite rum för romantiserande ibland bland allt mitt torra polemiserande kring språk och bloggar, jag är ju i grund och botten ändå något av en romantiker och hedonist.

Egentligen skulle jag tipsa om ett roligt inlägg angående Fork som ni kan läsa på Den elaka bloggen.

Strålande analys!

Jag ser förresten nu på en film som heter Spacehunter. Den har allt. Den påminner lite om Spaceballs men är tydligen ämnad att vara seriös, tyvärr. Där är liksom Mad Max in space, plus lite Time Machine, Conan the Barbarian, Star Wars, The Thunderdome, The Running Man, Escape from New York. Och Spaceballs, då. Briljant.

3 Comments

Filed under Art & Music, Ponderings

3 responses to “Ett bloggtips

  1. Romantisering och sentimentalitet måste ju tillåtas, och det är ju lite det hela våran “Tom Waits-dyrkan” bygger på. Som jag skrev tidigare på Smillas blogg, sentimentalitet är liksom mera tillåtet när man lyssnar på Waits.

    Och trots att ditt tidigare inlägg är överladdat med nostalgi – det måste du ju medge – var det roligt att läsa. Utan tvekan myste jag när jag läste det, och jag är glad att du uppskattar våra gemensamma utsvävningar lika mycket som jag. Jag hoppas definitivt att det fortsätter när jag återvänder till stan.

    Ses imorgon på TinTin.

  2. riktigt nice blogg du har!

Leave a Reply

