Live från bokmässan

Nå inte riktigt, jag sitter nog hemma. Bokmässan i Helsingfors är lite som vappen om man jobbar inom kultur- och journalistbranschen. Vart än man vänder sig finns där nån som man måste säga morjens morjens åt. Och då finns Ny Tid ändå på den yttre kanten av det finlandssvenska klustret, i en korridor som inte är så tungt trafikerad som många andra. Man måste kolla lite för att hitta oss.

Vi har alldeles tydligt roadat för många tidningar till mässan och jag har avgett ett löfte om att äta upp min cigarrettask om vi lyckas bli av med alla.

I dag ska jag försöka hinna se Hencka Jansson på Tottiscenen kl 12, I kommer Gösta på Edith Södergran 13.00, samt Fredrik Lång och Nora Hämäläinen på Totti kl 13. Från och med 16 till 18 hittar ni mig i Ny Tids bås. Kom och plocka upp tidningar och köp en T-tröja!

Black is the new black, åtminstone om man är chefredaktör för en independent-tidskrift. Malin Nyqvist från Gorilla, Helen Korpak från Traum Noir och Josefin Almer från Presens.

Leave a comment

Filed under In the News, Non-military service, Photos

Leave a Reply

